Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWarren, Chezare A.; Presberry, Cierra; Louis, Lawrence
TitelExamining Teacher Dispositions for Evidence of (Transformative) Social and Emotional Competencies with Black Boys: The Case of Three Urban High School Teachers
QuelleIn: Urban Education, 57 (2022) 2, S.251-277 (27 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Warren, Chezare A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
DOI10.1177/0042085920933326
SchlagwörterUrban Schools; High School Teachers; Critical Theory; Race; African American Students; Males; Racial Factors; Power Structure; Social Emotional Learning; Transformative Learning; Racial Bias; Discipline; Empathy; Culturally Relevant Education; Teacher Student Relationship; Interaction
AbstractDrawing from a larger study of teacher empathy, this article offers a critical race analysis of three teachers' "dispositions" to discern (a) their social and emotional competencies (SEC) and (b) evidence of "transformative" social and emotional learning (SEL). Data sources include one-on-one teacher interviews, focus groups, document analyses, and more than 1,500 minutes of video-recorded classroom observations. Findings illustrate the influence of race, identity, and one's conceptions of power for determining transformative expressions of teacher participants' SEC. Implications for creating the conditions to effectively design and facilitate transformative SEL programming in urban school settings are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: