Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYell, Mitchell
Titel"Brown v. Board of Education" and the Development of Special Education
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 57 (2022) 3, S.54-56 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yell, Mitchell)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/10534512211014874
SchlagwörterDesegregation Litigation; School Desegregation; Special Education; Educational History; Court Litigation; Racial Segregation; Public Schools; Constitutional Law; Students with Disabilities; Equal Education; Educational Development
AbstractMay 2020 was the 66th anniversary of the U.S. Supreme Court's ruling in "Brown v. Board of Education of Topeka." In this case, perhaps the most important ruling of the 20th century, the Supreme Court ruled that the racial segregation of Black children in public schools was unconstitutional. In addition, the ruling in "Brown v. Board" had a profound effect on the education of children with disabilities. The purpose of this column is to examine the Supreme Court's ruling and to explore the impact of the rulings on students with disabilities. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: