Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarkhordar, Seyyed Yahya; Fatemi, Reza
TitelA Comparison between the Translation Dichotomies Suggested by Juliane House and Lawrence Venuti
QuelleIn: Journal of Practical Studies in Education, 1 (2020) 2, S.9-15 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2634-4629
SchlagwörterTranslation; Second Languages; Classification; Comparative Analysis; Language Research; Cultural Differences; Social Influences; Language Processing; Linguistics; College Faculty; Linguistic Theory; Foreign Countries; Italy
AbstractJuliane House has split translation into "overt" and "covert" types. Translation has been classified by Lawrence Venuti into "domestication" and "foreignization". This research attempted to compare the translation typologies rendered by House and Venuti. House' and Venuti's translation typologies are similar in 8 points and differ in 4 ones. Overt translation corresponds to foreignization and covert translation to domestication. Dichotomy is neither superior nor inferior to the others. (As Provided).
AnmerkungenGlobal Talent Academy Press. 71-75 Shelton Street, Greater London, WC2H 9JQ, UK. Tel: +44-74-3843-4639; e-mail: jpse@gta.org.uk; e-mail: info@gta.org.uk; Web site: https://jpse.gta.org.uk/index.php/home
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Practical Studies in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: