Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHanley, Natalya
TitelThe Contribution of Empathy-Based Pedagogy in Global Citizenship Education: Kazakhstani Context
QuelleIn: International Journal of Development Education and Global Learning, 13 (2021) 2, S.79-93 (15 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hanley, Natalya)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1756-5278
DOI10.14324/IJDEGL.13.2.02
SchlagwörterEmpathy; Teaching Methods; Global Education; Citizenship Education; Secondary School Students; Adolescents; Barriers; Perspective Taking; Critical Thinking; Learner Engagement; Discussion (Teaching Technique); Controversial Issues (Course Content); Cultural Context; Sex Education; Acquired Immunodeficiency Syndrome (AIDS); Foreign Countries; Emotional Response; Kazakhstan
AbstractThis article is based on a research study that implemented an empathy-based pedagogy (EBP) in three schools in Kazakhstan with the aim of understanding how secondary school students can learn about global issues and what challenges the teachers faced. It reflects on findings which provide strong evidence that walking in the shoes of other people encouraged the students to participate in critical discussion, deepen their knowledge and become emotionally engaged with global issues. It also explores some of the challenges created by conceptual confusions related to the cultural features within Kazakhstani society. (As Provided).
AnmerkungenUCL Press. University College London (UCL), Gower Street, London WC1E 6BT, UK. email: uclpresspublishing@ucl.ac.uk; Web site: https://www.uclpress.co.uk/pages/international-journal-of-development-education-and-global-learning
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Development Education and Global Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: