Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBadr, Hanan; Elmaghraby, Sara
TitelHow Higher Education Faculty in Egypt Perceive the Effects of COVID-19 on Teaching Journalism and Mass Communication: Perspectives from the Global South
QuelleIn: Journalism and Mass Communication Educator, 76 (2021) 4, S.394-411 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Badr, Hanan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-6958
DOI10.1177/10776958211025199
SchlagwörterForeign Countries; COVID-19; Pandemics; Higher Education; Journalism; Mass Media; College Faculty; Teacher Attitudes; School Closing; Educational Technology; Technology Uses in Education; Barriers; Online Courses; Technological Literacy; Egypt
AbstractThe article critically examines how faculty in journalism and mass communication perceive the COVID-19 impact on higher education in Egypt. Using an online survey (N = 135) and 14 in-depth interviews in spring-summer 2020, the article contextualizes the faculty's ambivalent perceptions within the diffusion of innovation theory. The article bridges a gap in the existing literature by localizing this disrupted delivery in relation to the broader challenges and opportunities for diffusion of digital innovations in higher education. The results nuance the debate on digital education beyond a techno-determinist focus on digital skills to encompass societal awareness of regional and culture-specific digital inequalities. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journalism and Mass Communication Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: