Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoung, Alyssa
TitelA Librarian and Biochemist's Experience Building a Collaborative Partnership in the Classroom and Beyond
QuelleIn: Issues in Science and Technology Librarianship, (2021) 98, (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Young, Alyssa)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-1206
SchlagwörterPartnerships in Education; Librarians; Library Services; Biochemistry; Scientists; Librarian Teacher Cooperation; College Faculty; Academic Libraries; Citations (References); Information Literacy; Online Courses; Library Education
AbstractA challenge for instruction librarians is building strong, collaborative partnerships with faculty who value your expertise as both a librarian and a faculty member. This article discusses how a request to "help with citations" evolved into scaffolded information literacy instruction that focuses on the shared value of open resources and led to a partnership providing more opportunities to support each other. (As Provided).
AnmerkungenScience and Technology Section, Association of College and Research Libraries. 50 East Huron Street, Chicago, IL 60611. Web site: https://journals.library.ualberta.ca/istl/index.php/istl/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Issues in Science and Technology Librarianship" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: