Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZoeller, Emily; Briceño, Allison
TitelTeaching Transleyendo
QuelleIn: Texas Journal of Literacy Education, 9 (2021) 1, S.45-64 (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2374-7404
SchlagwörterReading Instruction; Teaching Methods; Bilingual Education; Holistic Approach; Bilingual Students; Reading Strategies; Action Research; Spanish; English; Prompting; Outcomes of Education; Elementary School Students; Urban Schools
AbstractAlthough a multilingual, translanguaging approach to teaching reading has been found to have a positive impact on literacy development of Dual Language Learners, bilingual programs continue to fail students by delivering literacy instruction in separate linguistic times and spaces. In this article, we propose an approach we call Transleyendo, based on a holistic biliteracy lens, that values and builds on students' home language and literacy assets. Using examples from our work with students, we illustrate how teachers can use an observation framework and a prompting model to leverage reading behaviors across languages. We contend that bilingual teachers must overcome limitations of monolingual literacy frameworks and provide intentionally designed holistic biliteracy instruction that encourages students to use their full literacy and linguistic repertoire. (As Provided).
AnmerkungenTexas Journal of Literacy Education. Texas Woman's University Department of Reading, MCL 9th Floor, PO Box 425769, Denton, TX 76204. Web site: http://www.talejournal.com/index.php/TJLE
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Texas Journal of Literacy Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: