Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChisholm, James S.; Jamner, Jeffrey; Whitmore, Kathryn F.
TitelAmplifying Students' Musical Identities, Meanings, and Memories
QuelleIn: English Journal, 110 (2021) 4, S.45-52 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8274
SchlagwörterMusic; Music Education; Self Concept; Teaching Methods; Memory; Poetry; Writing (Composition); English; Language Arts; English Curriculum; Jews; Death; European History; Singing; Music Activities; Interdisciplinary Approach; Novels; Refugees; Faculty Development; Teacher Educators; Secondary School Teachers; Musical Instruments; Kentucky
AbstractIn this article, the authors describe how integrating music with reading and writing practices stimulated transmediation to (1) honor musical students' identities, (2) deepen readers' meaning making with literature, and (3) invite writers' memories to generate emotional grist for composing poetry. The authors share examples to inspire teachers to explore music's potential for invigorating the English language arts (ELA) curriculum, elaborating on each example with additional possibilities for music integration through "classroom extensions," and conclude by offering recommendations and rationales for music-integrated practices. (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: