Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHochmuth, Reinhard; Peters, Jana
TitelOn the Analysis of Mathematical Practices in Signal Theory Courses
QuelleIn: International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7 (2021) 2, S.235-260 (26 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hochmuth, Reinhard)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2198-9745
DOI10.1007/s40753-021-00138-9
SchlagwörterMathematics Education; Engineering Education; Mathematical Concepts; Problem Solving; Educational Anthropology
AbstractThe contribution aims at subject-specific analyses of student solutions of an exercise from an electrical engineering signal theory course. The basis for the analyses is provided by praxeological studies (in the sense of the Anthropological Theory of Didactics) and the identification of two institutional mathematical discourses, one related to higher mathematics for engineers and one related to electrical engineering. Regarding the relationship between institutional observations and analyses of students' solutions, we refer, among others, to Weber's (1904) concept of ideal types. In the subject-specific analyses of student solutions we address in particular transitions and interrelations within single processing steps that refer to the two mathematical discourses and different forms of embedding of mathematics into the electrical engineering context. Finally, we present a few ideas for teaching. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: