Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDykes, Jeff; Johnson, Kathleen; Cousins, Julia; Simpson, Leo; Hull, Iver
TitelDNA Fingerprinting of "Brassica Rapa" Using SRAP--Sequence-Related Amplified Polymorphism DNA Fingerprinting: An Experiment for Use in a College Biology Course
QuelleIn: Bioscene: Journal of College Biology Teaching, 47 (2021) 1, S.59-63 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1539-2422
SchlagwörterGenetics; Science Instruction; Biology; Botany; Plants (Botany); Identification; Teaching Methods; Science Experiments; College Students
AbstractWe used a novel approach that combined direct PCR of plant tissue and SRAP DNA fingerprinting to seek to identify the crosses made in "Brassica rapa" used in the Wisconsin Fast Plants. Our goal was to develop a rapid method for students to use in a biology, botany, or genetics class to identify the parental types (purple stem, non-purple stem) and the F1 generation for "Brassica rapa." Our data indicates that there is detectable polymorphism in the "Brassica Rapa" plants with which to identify the three types of plants. (As Provided).
AnmerkungenAssociation of College and Biology Educators. Web site: http://acube.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bioscene: Journal of College Biology Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: