Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNeuer Colburn, Anita A.; Bowman, Stephanie N.
TitelCES-SUCCESS: A Role Induction Group to Prepare Future Counselor Educators
QuelleIn: Journal for Specialists in Group Work, 46 (2021) 2, S.202-213 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Neuer Colburn, Anita A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0193-3922
DOI10.1080/01933922.2021.1900961
SchlagwörterCounselor Training; Counselor Educators; Tenure; Best Practices; Mentors; Doctoral Students; Group Counseling; Peer Relationship; Role; Readiness
AbstractNavigating the tenure process can lead to psychological stress, mental health disorders, and physiological symptoms. The authors review literature addressing the challenges faced by junior counselor education faculty seeking tenure along with literature addressing best practices for academic mentoring. They propose a peer-supported group mentoring intervention for counseling doctoral students to help prepare them to work in academe. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Specialists in Group Work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: