Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMullen, Patrick R.; Chae, Nancy; Backer, Adrienne; Niles, Jennifer
TitelSchool Counselor Burnout, Job Stress, and Job Satisfaction by Student Caseload
QuelleIn: NASSP Bulletin, 105 (2021) 1, S.25-42 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mullen, Patrick R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/0192636521999828
SchlagwörterSchool Counselors; Work Environment; Burnout; Job Satisfaction; Responsibility; Well Being; Counselor Attitudes
AbstractIn this cross-sectional quantitative study, we employed survey research to examine the differences in school counselors' (N = 327) burnout, job stress, and job satisfaction based on their student caseload size. The results indicated that higher caseloads were associated with higher degrees of burnout and job stress, along with lower job satisfaction. The results produced small to medium effect sizes. We discussed how such factors relate to the effectiveness of providing student services and school leaders' support for school counselors. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: