Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKan, Hoi-Yi Katy; Ismail, Norhayati
TitelCompeting Values Framework as Decoding Tool: Signature Pedagogy in Teaching Business Communication
QuelleIn: Business and Professional Communication Quarterly, 84 (2021) 1, S.60-84 (25 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kan, Hoi-Yi Katy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2329-4922
DOI10.1177/2329490620985909
SchlagwörterBusiness Communication; Business Administration Education; College Instruction; Instructional Design; Cognitive Processes; Values; Models; Foreign Countries; Undergraduate Students; College Faculty; Teaching Methods; Instructional Effectiveness; Singapore
AbstractThis article explicates the operationalization of a theoretically robust framework in the teaching of business communication at an institute of higher learning. This article reimagines the design of a business communication course that focuses on the coalescence of both decoding and encoding processes of messages as a unified pedagogical approach in teaching business communication. This approach is in contrast with more conventional approaches in designing communication courses, which tend to prioritize one process over the other. Participants in the study acknowledged the instrumentality in the course design in promoting communicative values with real-world impact. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Business and Professional Communication Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: