Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClauhs, Matthew
TitelSongwriting with Iconic Notation in a Music Technology Classroom
QuelleIn: Music Educators Journal, 107 (2021) 3, S.22-30 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Clauhs, Matthew)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/0027432121992410
SchlagwörterMusic Education; Music Techniques; Music Activities; Musical Instruments; Elementary Secondary Education; Teaching Methods; Educational Technology; Technology Uses in Education; Singing; Coding; Musical Composition
AbstractRecognizing that music teachers may struggle to implement songwriting activities in a classroom, and that iconic notation provides an opportunity to increase access to school music for all students, the purpose of this article is to share one model of songwriting activities in a music technology class using chord diagrams, beat grids, and keyboard charts. The article outlines specific steps to the creation of drum grooves, simple chord progressions, bass lines, and melodies, using forms of notation that are appropriate for popular music instruments and styles. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: