Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVinnacombe-Willson, Gail A.; Chiang, Naihao; Weiss, Paul S.; Tolbert, Sarah H.; Scarabelli, Leonardo
TitelSeeded-Growth Experiment Demonstrating Size- and Shape-Dependence on Gold Nanoparticle-Light Interactions
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 98 (2021) 2, S.546-552 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Vinnacombe-Willson, Gail A.)
ORCID (Chiang, Naihao)
ORCID (Weiss, Paul S.)
ORCID (Tolbert, Sarah H.)
ORCID (Scarabelli, Leonardo)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
SchlagwörterScience Instruction; Chemistry; Hands on Science; Science Experiments; Light; Scientific Concepts; College Science; Undergraduate Students; High School Students; Secondary School Science; Molecular Structure; Technology
AbstractGold nanoparticles are exciting materials in nanotechnology and nanoscience research and are being applied across a wide range of fields including imaging, chemical sensing, energy storage, and cancer therapies. In this experiment, students will synthesize two sizes of gold nanospheres (~20 and ~100 nm) and will create gold nanostars utilizing a seed-mediated growth synthetic approach. Students will compare how each sample interacts differently with light (absorption and scattering) based on the nanoparticles' size and shape. This experiment is ideal for high school and early undergraduate students since all reagents are nontoxic and affordable, and no special characterization equipment is required. (As Provided).
AnmerkungenDivision of Chemical Education, Inc. and ACS Publications Division of the American Chemical Society. 1155 Sixteenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 800-227-5558; Tel: 202-872-4600; e-mail: eic@jce.acs.org; Web site: http://pubs.acs.org/jchemeduc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: