Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPence, Rachel B.; Allday, R. Allan; Spriggs, Amy D.; Lane, Justin D.
TitelEffects of Visual Activity Schedule on Decreasing Transition Latency
QuelleIn: Canadian Journal of School Psychology, 36 (2021) 1, S.51-58 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Allday, R. Allan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0829-5735
DOI10.1177/0829573520964354
SchlagwörterVisual Aids; Class Organization; African American Students; Elementary School Students; At Risk Students; Intervention; Program Effectiveness; Grade 1; Classroom Techniques; Time on Task; Student Behavior
AbstractA visual activity schedule (VAS) was used with a 7-year-old African-American (Non-Hispanic) male at-risk for school failure. An ABAB withdrawal design was used to assess the effectiveness of a VAS on decreasing latency during transitions. Results indicated that a VAS decreased transition latency between activities and reduced teacher prompting associated with the transitions. Limitations of this study and implications for practitioners and researchers are provided. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of School Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: