Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuharib, Reem; Walker, Virginia L.; Alresheed, Fahad; Gerow, Stephanie
TitelEffects of Multiple Schedules of Reinforcement on Appropriate Communication and Challenging Behaviors: A Meta-Analysis
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 51 (2021) 2, S.613-631 (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Muharib, Reem)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
DOI10.1007/s10803-020-04569-2
SchlagwörterReinforcement; Intellectual Disability; Developmental Disabilities; Scheduling; Interpersonal Communication; Behavior Problems; Prompting
AbstractIn this review, we summarized and meta-analyzed 35 single-case intervention studies that involved the use of multiple schedules of reinforcement with 78 individuals with intellectual and developmental disabilities. Based on Tau-U calculations, multiple schedules of reinforcement produced an overall large effect for appropriate communicative behavior and an overall moderate effect for challenging behavior. To evaluate variability in study outcomes, we conducted moderator analyses across 21 variables using the Kruskal-Wallis one-way ANOVA test. Our findings suggest that the use of response prompts significantly moderated the effects of multiple schedules of reinforcement for appropriate communicative behaviors. We discuss these findings and provide implications for future research and practice. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: