Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCohen, Etan; Ben-Zvi, Dani
TitelText, Context, and Knowledge Building: Creating, Crisscrossing, and Rising above Jewish Identity
QuelleIn: Journal of Jewish Education, 86 (2020) 4, S.416-445 (30 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cohen, Etan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1524-4113
DOI10.1080/15244113.2020.1800435
SchlagwörterJews; Judaism; Self Concept; Foreign Countries; Public Schools; Teaching Methods; Educational Objectives; Religious Factors; Religious Education; Democratic Values; Philosophy; Grade 10; High School Students; Curriculum Design; Futures (of Society); Israel
AbstractJewish education in Israel's non-religious state ("Mamlakhti") schools is intended to support an open-ended, pluralistic dialogue surrounding the question of Jewish identity. The distinct features of Knowledge Building Communities (KBCs) set them apart as a pedagogical approach that is particularly suitable for achieving this educational goal. In this article, we report on a year-long study that redesigned a tenth-grade Jewish philosophy class in Israel as a KBC. Our findings indicate that students co-created a Jewish-identity idea landscape, which they crisscrossed and rose above, to develop a deeply nuanced understanding of contemporary Jewish identity in Israel. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Jewish Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: