Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuskey, Thomas R.; Townsley, Matt; Buckmiller, Thomas M.
TitelThe Impact of Standards-Based Learning: Tracking High School Students' Transition to the University
QuelleIn: NASSP Bulletin, 104 (2020) 4, S.257-269 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Guskey, Thomas R.)
ORCID (Townsley, Matt)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/0192636520975862
SchlagwörterHigh School Students; College Readiness; Academic Standards; Student Adjustment; College Freshmen; Social Influences; Time Management; Grading; Teaching Methods; Student Attitudes; Academic Achievement; Grades (Scholastic); Student Evaluation; Evaluation Methods
AbstractThis study sought to determine if the implementation of standards-based learning in high schools affects students' transition to learning in university courses. Surveys and interviews with 13 students who had graduated from high schools implementing standards-based learning and who had completed their first academic semester at a midsize, private, Midwest university revealed no detrimental effects. The most frequently mentioned transition difficulties related to social issues and time management. Implications for implementing high school grading reforms are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: