Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHsieh, Jasper Kun-Ting; Wang, Li-Yi
TitelThree Taiwanese Students' Identity Transformations: Complexity within a Cohort of International Students
QuelleIn: Journal of College Student Development, 61 (2020) 5, S.624-636 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterStudent Development; Student Experience; Foreign Students; Graduate Students; Chinese; Transformative Learning; Intercultural Communication; Cultural Awareness; Study Abroad; Self Concept; Foreign Countries; Taiwan; Australia
AbstractAlthough the complexity of identity transformation among Chinese-speaking international students (CSIS) has been emphasized in previous research, there is a perceived linear and causal pattern between studying abroad and being intercultural. This pattern of thinking results in the risk of treating all the CSIS as the same in each cohort of students. Drawing on Bourdieu's notion of habitus, in this auto/ethnographic study 3 Taiwanese international postgraduate students were followed for 1 year to elucidate the complexity of their identity transformations. The findings suggest a variety of identity changes resulting from the participants' evaluation of their past, present, and future situations. (As Provided).
AnmerkungenJohns Hopkins University Press. 2715 North Charles Street, Baltimore, MD 21218. Tel: 800-548-1784; Tel: 410-516-6987; Fax: 410-516-6968; e-mail: jlorder@jhupress.jhu.edu; Web site: http://www.press.jhu.edu/journals/subscribe.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: