Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcKnight, Lucinda; Bennett, Sue; Webster, Scott
TitelQuality and Tyranny: Competing Discourses around a Compulsory Rubric
QuelleIn: Assessment & Evaluation in Higher Education, 45 (2020) 8, S.1192-1204 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (McKnight, Lucinda)
ORCID (Bennett, Sue)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-2938
DOI10.1080/02602938.2020.1730764
SchlagwörterScoring Rubrics; Performance Based Assessment; Academic Freedom; Foreign Countries; Conflict; 21st Century Skills; Indigenous Populations; Praxis; Creativity; Student Evaluation; Preservice Teacher Education; Australia
AbstractThis article takes the introduction of a compulsory rubric for assessment across all units taught in an arts and education faculty as an opportunity for the identification and discussion of competing discourses around this process. We identify five discourses that complicate those of quality and efficiency in relation to rubrics: imperatives for twenty-first century learning; authentic assessment; Indigenous perspectives; creative praxis and academic freedom. Through describing the resulting discursive conflict we demonstrate what needs to be negotiated in this particular context, for all staff, with implications for those experiencing similar tensions in their own contexts. We also consider what these tensions both enable and constrain for future assessment policy and practice. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment & Evaluation in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: