Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKogachi, Kara; Graham, Sandra
TitelNumerical Minority Status in Middle School and Racial/Ethnic Segregation in Academic Classes
QuelleIn: Child Development, 91 (2020) 6, S.2083-2102 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kogachi, Kara)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13408
SchlagwörterMinority Group Students; Middle School Students; Racial Segregation; Disproportionate Representation; Predictor Variables; Peer Relationship; Sense of Community; Classroom Environment; Group Membership; Preferences
AbstractThis study examined the effects of racial/ethnic segregation (i.e., overrepresentation) in academic classes on belonging, fairness, intergroup attitudes, and achievement across middle school (n = 4,361; M[subscript age T1] = 11.33 years), and whether effects depended on numerical minority status in school and race/ethnicity. Latent growth curve models revealed that experiencing more segregation "than usual" predicted less belonging and fairness "than usual" for all youth in the numerical minority, and greater in-group preference for numerical minority Whites. Academic classroom segregation throughout middle school predicted less steep declines in in-group preference for adolescents in the numerical minority, and declines in achievement for African American numerical minority youth. Results highlight the need to treat the racial/ethnic context as a structural and dynamic construct. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: