Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlfaro, Helen; Joutsenlahti, Jorma
TitelPromoting Learning with Understanding: Introducing Languaging Exercises in Calculus Course for Engineering Students at the University Level
QuelleIn: LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 8 (2020) 1, S.229-251 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Alfaro, Helen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2323-7112
SchlagwörterCollege Mathematics; Mathematics Instruction; Engineering Education; Calculus; College Freshmen; Learning Activities; Language; Symbolic Language; Visual Aids; Logical Thinking; Mathematics Skills; Misconceptions; Knowledge Level; Mathematical Concepts; Foreign Countries; Costa Rica
AbstractThe study of mathematics at the university level requires logical thinking and strong mathematical skills. Contemporary first-year students are not prepared for these demands and end up failing their courses. This study aims to present an instrument for enhancing mathematics teaching and promoting learning with understanding in higher education by a combination of symbolic, natural, and pictorial languages in different tasks. We analyze the 17 solutions of four languaging exercises administered in a basic calculus course for engineering students at the University of Costa Rica. The results suggest that these exercises promote the acquisition of skills necessary to be mathematically proficient and are a useful tool for revealing students' mathematical thinking and misconceptions. (As Provided).
AnmerkungenLUMA Centre Finland. University of Helsinki. A.I. Virtasen aukio 1, 00014 University of Helsinki, Finland. Tel: +358-50-348-0567; e-mail: editor@lumat.fi; Web site: https://journals.helsinki.fi/lumat
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: