Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTight, Malcolm
TitelHigher Education: Discipline or Field of Study?
QuelleIn: Tertiary Education and Management, 26 (2020) 4, S.415-428 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tight, Malcolm)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1358-3883
DOI10.1007/s11233-020-09060-2
SchlagwörterHigher Education; Postsecondary Education as a Field of Study; Educational Research; Intellectual Disciplines
AbstractHigher education, or more strictly higher education studies, is sometimes referred to as a discipline, though it is more often referred to as a field, sector or area for study. But what is a discipline and does higher education studies, at its current state of development, qualify as one? This article re-considers these matters and comes to some conflicting conclusions. The issue of whether higher education studies is, or is not, a discipline should probably, therefore, be regarded as still open for debate. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertiary Education and Management" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: