Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHodgson, Erin; Dean, Ashley; Wang, Zhenzhong
TitelUsing an Immediate Feedback Tool to Improve Learning and Facilitate Program Evaluation
QuelleIn: Journal of Extension, 58 (2020) 4, (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-5315
SchlagwörterFeedback (Response); Program Evaluation; Short Term Memory; Delivery Systems; Surveys; Adult Education; Entomology; Pretests Posttests; Iowa
AbstractWe wanted to understand whether short-term learning could occur during Extension presentations and used an immediate feedback tool to find out. Applying the immediate feedback tool, we asked multiple-choice questions prior to delivering a presentation and repeated them at the end to assess how well the information was delivered to and received by the audience. The immediate feedback tool let participants know whether they understood the information presented. Results indicated that adults were receptive to immediate feedback and that closed-ended questions can provide reliable evaluation data. Participants showed significant learning with the tool, which has broad applicability in Extension. (As Provided).
AnmerkungenExtension Journal, Inc. e-mail: joe-ed@joe.org; Web site: http://www.joe.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Extension" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: