Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChristopher, Joseph L.
TitelHistorical Context of Education in Bermuda: Perspectives of a Participant Observer
QuelleIn: Voices in Education, 1 (2015), S.10-14 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2059-0695
SchlagwörterEducational History; Foreign Countries; Attitudes; Educational Policy; Educational Philosophy; Educational Change; Ideology; Social Differences; Socioeconomic Status; Elementary Secondary Education; School Segregation; Higher Education; Bermuda
AbstractDuring the 20th century, government education policy followed a utilitarian philosophy, providing only those facilities, programmes, and changes considered necessary at the time or for improved educational outcomes in the near future. Some people and schools reacted with an elitist response. They separated their children, on the basis of family wealth or prior achievement, and sent them to schools that usually followed different curricula and assessments they considered to be internationally superior. (As Provided).
AnmerkungenBermuda College. 21 Stonington Avenue, Paget, Bermuda PG04. Tel: 441-236-9000; Fax: 441-239-4035; e-mail: bcjournal@college.bm; Web site: https://www.college.bm/index.php/about/bc-journal-voices-in-education
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Voices in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: