Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGuasti, Maria Teresa
TitelSome Notes on Language, Memory and Bilingualism
QuelleIn: First Language, 40 (2020) 4, S.485-490 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Guasti, Maria Teresa)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7237
DOI10.1177/0142723720933100
SchlagwörterStellungnahme; Bilingualism; Inhibition; Language Impairments; Short Term Memory; Monolingualism; Correlation; Language Processing; Verbal Ability
AbstractIn this commentary on the Special Issue, I will address the question of what memory spans measure concerning language, as language has, at least, a linear and a hierarchical dimension. I suggest that if anything what is measured has to do with the linear dimension. Then, I will discuss the welcome results on bilingual children with language problems and reflect on what it means that working memory measures seem to be more relevant for bilingual children than for monolingual ones. I will tentatively suggest that what is at stake is not memory per se, but inhibitory skills. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "First Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: