Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYao, Jihai; You, Yushi; Zhu, Jinjie
TitelPrincipal-Teacher Management Communication and Teachers' Job Performance: The Mediating Role of Psychological Empowerment and Affective Commitment
QuelleIn: Asia-Pacific Education Researcher, 29 (2020) 4, S.365-375 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yao, Jihai)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0119-5646
DOI10.1007/s40299-019-00490-0
SchlagwörterTeacher Administrator Relationship; Teacher Empowerment; Affective Behavior; Job Performance; Principals; Psychological Patterns; Elementary School Teachers; Secondary School Teachers; Foreign Countries; Predictor Variables; Teacher Persistence; China (Beijing)
AbstractThis research aimed to study the influence of principal-teacher management communication on teachers' psychological empowerment, affective commitment, job performance, and the role that psychological empowerment and affective commitment plays in principal-teacher management communication and teacher performance. The participants were 868 teachers in primary and secondary schools in Beijing, Hubei, and other provinces in China. SEM was used to examine the mediating role of psychological empowerment and affective commitment. The study found that principal-teacher management communication can significantly predict teachers' psychological empowerment, affective commitment. In addition, psychological empowerment and affective commitment partially mediate managerial communication and teacher performance. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Education Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: