Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Timothy J.
TitelCritically Reframing Post-Internet Art toward the Future of Art Education Curriculum
QuelleIn: Art Education, 73 (2020) 3, S.38-44 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Smith, Timothy J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
DOI10.1080/00043125.2020.1717821
SchlagwörterArt Education; Curriculum Development; Futures (of Society); Internet; Inquiry; Group Activities; Computer Use; Media Literacy; Critical Literacy; Cultural Influences; Teaching Methods
AbstractIn this article, the author details how art teachers can reframe post-internet art as a catalyst for teaching and learning toward the future in art education curriculum development. The ideas presented here could be adapted to K-12 and university-level teaching and learning in art education, particularly coursework that focuses on introducing digital artmaking. The significance of reframing post-internet art as a mode of inquiry for art classrooms points to a future of art curriculum that actively (1) opens modes of inquiry that encourage a shift toward collective and collaborative artmaking and sharing, (2) embraces online interaction as a conduit for offline interaction and material engagement, (3) stimulates more horizontal and networked structures of learning, (4) qualitatively decenters digital artmaking curriculum from hegemonic art canon narratives, and (5) privileges artist and student voices in the cultivation of critical media literacy through artmaking. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: