Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBillingsley, Berry; Nassaji, Mehdi
TitelPerceptions of the Relationships between Science and Religion Held by Upper-Secondary School Students in Church of England Schools
QuelleIn: International Journal of Christianity & Education, 24 (2020) 2, S.153-178 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Billingsley, Berry)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2056-9971
DOI10.1177/2056997119895542
SchlagwörterSecondary School Students; Student Attitudes; Parochial Schools; Christianity; Epistemology; Beliefs; Religion; Sciences; Religious Education; Science Education; Creationism; Foreign Countries; Scientific Attitudes; Conflict; United Kingdom (England)
AbstractWe report on a large-scale survey of 1,772 upper-secondary school students in 16 Church of England schools to discover their perceptions of how science and religion relate. We found that students who attend Church schools are pedagogically, socially and cognitively confined to the view that science and religion conflict. The findings are discussed alongside interview studies with students which sought to discover the extent to which they have the epistemic insight they need to access a range of views about the relationships between science and religion. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Christianity & Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: