Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKelley, Brian; Voorhees, Tuvi; Dunphy, Megan; Michel, James
TitelAffinity Groups: Fostering Community and Interdependence in a College Reading Class
QuelleIn: CEA Forum, 48 (2019) 2, S.37-71 (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-8034
SchlagwörterRemedial Reading; Public Colleges; Urban Schools; Two Year Colleges; Two Year College Students; Cooperative Learning; Sense of Community; Program Effectiveness; Student Attitudes; Teacher Attitudes; College Faculty; Accountability; Peer Groups; Intervention
AbstractThe findings from this multiple case study research project on the use of cooperative learning (specifically affinity groups) among developmental college students demonstrate that students benefited from from building community and becoming interdependent. Four themes that emerged from this study, (a) accountability, (b) building community/interdependence, (c) perspectives on group work, and d) challenges, demonstrated that though there were difficulties in implementation, overall students and instructor-researchers found grouping students into affinity groups to be an effective tool that helped student performance and success. (As Provided).
AnmerkungenCollege English Association. Web site: http://www.cea-web.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEA Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: