Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilhelm, Sonja A.; Schneider, & Ingrid E.
TitelDiverse Urban Youth's Nature: Implications for Environmental Education
QuelleIn: Applied Environmental Education and Communication, 4 (2005) 2, S.103-113 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1533-015X
SchlagwörterStudent Diversity; Urban Areas; Environmental Education; Student Attitudes; Youth; Course Content; Teaching Methods
AbstractDiverse urban youth are a priority for environmental education. This project focused on urban youth's perceptions of nature and suggestions for environmental education. A mixed-methods approach addressed urban youth through (1) informal discussions and questionnaires, (2) an autophotography project, and (3) interviews. This effort supported previous research, extended current literature, and generated ideas to enhance environmental education. Effective environmental education should center education on flora, present nature as a system, include interactive activities, and create programs from the youth's perspective. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Environmental Education and Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: