Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavies, Benjamin; Xu Rattansone, Nan; Demuth, Katherine
TitelComprehension of the Copula: Preschoolers (and Sometimes Adults) Ignore Subject-Verb Agreement during Sentence Processing
QuelleIn: Journal of Child Language, 47 (2020) 3, S.695-708 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Davies, Benjamin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterPreschool Children; Verbs; Nouns; Grammar; Sentence Structure; Sentences; Morphemes; English; Foreign Countries; Australia
AbstractSubject-verb (SV) agreement helps listeners interpret the number condition of ambiguous nouns ("The sheep is/are fat"), yet it remains unclear whether young children use agreement to comprehend newly encountered nouns. Preschoolers and adults completed a forced choice task where sentences contained singular vs. plural copulas ("Where is/are the [novel noun(s)]?"). Novel nouns were either morphologically unambiguous ("tup/tups") or ambiguous (/geks/ = singular: "gex" / plural: "gecks"). Preschoolers (and some adults) ignored the singular copula, interpreting /ks/-fnal words as plural, raising questions about the role of SV agreement in learners' sentence comprehension and the status of "is" in Australian English. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://journals.cambridge.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: