Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Affrica
TitelDownstream River Dialogues: An Educational Journey toward a Planetary-Scaled Ecological Imagination
QuelleIn: ECNU Review of Education, 3 (2020) 1, S.107-137 (31 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2096-5311
DOI10.1177/2096531120905194
SchlagwörterClimate; Change; Ecology; Educational Research; Natural Resources; Foreign Countries; Researchers; Fuels; Water; Tourism; Research Methodology; Educational Methods; Canada
AbstractPurpose: This article aims to subvert the nature/culture and subject/object divides that structure the dominant Western educational research paradigm by stepping beyond an exclusively human conversation and activating our ecological imaginations in the face of intensifying anthropogenic climate change. Design/Approach/Methods: Informed by animist ecofeminist philosophies, the river dialogues emerged from a climate action research field trip to the Athabasca oil sand mines in Alberta, Canada. They perform a "more-than-human" mode of narrative engagement with "nature in the active voice." Findings: Despite the epistemological separations of Western-style education, I conclude that we can still find ways to dialogue and learn "with" the nonhuman world and thereby to stimulate our ecological imaginations. Originality/Value: This article showcases innovative more-than-human narrative methods and offers a collaborative alternative to the human-centric conventions of educational research and pedagogy. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ECNU Review of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: