Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchlee, Regina Pefanis; Eveland, Vicki Blakney; Harich, Katrin R.
TitelFrom Millennials to Gen Z: Changes in Student Attitudes about Group Projects
QuelleIn: Journal of Education for Business, 95 (2020) 3, S.139-147 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-2323
DOI10.1080/08832323.2019.1622501
SchlagwörterAge Groups; Student Attitudes; College Students; Student Projects; Cooperative Learning; Business Education; Anxiety; Group Dynamics; Personality
AbstractThe authors compare a sample of students enrolled in business classes from 2005 to 2007 with a 2017-2018 sample of business students in terms of their attitudes toward group projects. The two cohorts of students are classified as Millennials, those born before 1995, and Generation Z, those born in or after 1995. Our analyses demonstrate significant changes in some attitudes about group projects and greater anxiety by Gen Z students than by Millennials about the contributions of other team members. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Business" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: