Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Chrystal S.; Hinton, Harvey, III.
TitelA Morality of Inclusion: A Theoretical Argument for Culturally Consonant Character Education
QuelleIn: Curriculum and Teaching Dialogue, 20 (2018) 1-2, S.73-87 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-750X
SchlagwörterCulturally Relevant Education; Citizenship Education; Self Efficacy; Student School Relationship; Citizen Participation; Minority Group Students; Interpersonal Communication; Interpersonal Relationship; Moral Values; Caring; Classroom Environment; Discussion (Teaching Technique); Trust (Psychology); Cultural Influences
AbstractWe offer a theoretical argument in support of a culturally consonant character education approach that seeks to enhance positive outcomes (e.g., academic self-efficacy, school belonging, and civic engagement) among youth of color. We argue that cultural differences are an integral part of character development and that educators who incorporate a culturally consonant character approach further enhance the social fabric of their class communities, strengthen communication between diverse students, and enhance civic engagement, trustworthiness, and reciprocal social relations. (As Provided).
AnmerkungenIAP - Information Age Publishing, Inc. P.O. Box 79049, Charlotte, NC 28271-7047. Tel: 704-752-9125; Fax: 704-752-9113; e-mail: infoage@infoagepub.com; Web site: https://www.infoagepub.com/series/Curriculum-and-Teaching-Dialogue
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Curriculum and Teaching Dialogue" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: