Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatch, Emily
TitelGoing beyond "It Sounds Good": Developing Student Capacity to Give Meaningful Feedback
QuelleIn: General Music Today, 33 (2020) 3, S.29-35 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hatch, Emily)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1048-3713
DOI10.1177/1048371319892241
SchlagwörterTeaching Methods; Peer Evaluation; Feedback (Response); Student Attitudes; National Standards; Performance; Class Activities; Music Education; Musical Composition; Check Lists; Scoring Rubrics
AbstractNational Core Arts Standards require students to use feedback from peers to refine both their performances and their compositions in the artistic processes of Create and Perform. When asked to give feedback to a peer, many students stop at comments like "It sounds good," and do not naturally give specific, meaningful feedback. Therefore, teachers need to develop the capacity of students to give meaningful feedback to each other. This article outlines strategies and activities for building a classroom rich in meaningful student-provided feedback. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "General Music Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: