Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShuttleworth, Jay M.; Patterson, Timothy
TitelThe Discourse of (Mis)Construction and National History Exams
QuelleIn: Theory and Research in Social Education, 48 (2020) 1, S.120-145 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shuttleworth, Jay M.)
ORCID (Patterson, Timothy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0093-3104
DOI10.1080/00933104.2019.1699216
SchlagwörterCriticism; News Reporting; Tests; United States History; Political Attitudes; Guidelines; Public Agencies; Statistics; Reputation; Credibility; National Competency Tests; Deception; Test Results; National Assessment of Educational Progress
AbstractThe American media has historically favored conservative critiques when reporting about national history exam results. Utilizing the frameworks of critical media studies and collective memory, this mixed methods study analyzes the media responses to the 2014 National Assessment of Educational Progress (NAEP) United States history exam. Findings indicate something we call the "Discourse of (Mis)Construction": a "cross-partisan" media misconstruction about the results and a construction of knowledge by the National Center for Education Statistics (NCES) by using misleading achievement level terms. Opportunities exist for social studies educators to become better stewards of the field's reputation and credibility by reworking how civic action can address these problems. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory and Research in Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: