Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKovach, Margaret
TitelA Story in the Telling
QuelleIn: LEARNing Landscapes, 11 (2018) 2, S.49-54 (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1913-5688
SchlagwörterStellungnahme; Story Telling; Indigenous Populations; Indigenous Knowledge; Canada Natives; Foreign Countries; Oral History; Interpersonal Relationship
AbstractStory is experience held in memory and story is the spark for a transformative possibility in the moment of its telling. The words we use are equally significant. This commentary reflects upon why words, stories, and oracy are powerful in learning landscapes. Indigenous peoples have known the value of story and the significance of words in creating and sustaining relationships. In an era of Truth and Reconciliation as Canadian postsecondary institutions seek to indigenize, the words we use and the stories we share will matter. (As Provided).
AnmerkungenLEARN (Leading English Education and Resource Network). 2030 Dagenais Blvd West, 2nd Floor, Laval Quebec H7L 5W2 Canada. Web site: https://learninglandscapes.ca/index.php/learnland
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "LEARNing Landscapes" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: