Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJeong, Yunji; Copeland, Susan R.
TitelComparing Functional Behavior Assessment-Based Interventions and Non-Functional Behavior Assessment-Based Interventions: A Systematic Review of Outcomes and Methodological Quality of Studies
QuelleIn: Journal of Behavioral Education, 29 (2020) 1, S.1-41 (41 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jeong, Yunji)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-0819
DOI10.1007/s10864-019-09355-4
SchlagwörterProgram Effectiveness; Functional Behavioral Assessment; Intervention; Behavior Problems; Behavior Modification; Research Methodology
AbstractThis review compared the effectiveness of functional behavior assessment-based interventions (FBAI) versus non-functional behavior assessment-based interventions (NFBAI) through an examination of 24 single-case design (SCD) studies that directly compared the effects of these intervention approaches. This review also systematically examined the quality of these studies. All of the reviewed studies reported relative effectiveness of FBAI over NFBAI in reducing problem behaviors, showing a higher percentage of behavior reduction in FBAI than NFBAI conditions. None of the reviewed studies met all of the What Works Clearinghouse Design Standards for SCD (Kratochwill et al. in Single-case designs technical documentation, 2010). We discussed methods of comparing the effects of FBAI versus NFBAI and made methodological suggestions for future research in this area. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Behavioral Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: