Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndersen, Jennifer; Watkins, Marnee; Brown, Robert; Quay, John
TitelNarrative Inquiry, Pedagogical Tact and the Gallery Educator
QuelleIn: International Journal of Education & the Arts, 21 (2020) 4, (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1529-8094
SchlagwörterArts Centers; Art Education; Educational Practices; Foreign Countries; Experienced Teachers; Qualitative Research; Research Methodology; Australia
AbstractThis paper responds to the need for a deeper understanding of gallery educator practice. Focusing on a significant encounter in a major city public gallery, it describes how narrative inquiry offers new insights into how experienced gallery educators shape school education sessions based on prior knowledge and experience, and in-the-moment observations and judgements. Responding to artworks, artists, gallery spaces, and students' needs and interests, gallery educator practice is infused with 'pedagogical tact'. Narrative inquiry makes this complex teaching visible and, in doing so, affords a valuable approach to professional learning. (As Provided).
AnmerkungenInternational Journal of Education & the Arts. 1310 South 6th Street, Champaign, IL 61820. Tel: 402-472-9958; Fax: 402-472-2837; Web site: http://www.ijea.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Education & the Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: