Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCooper, Matthew E.
TitelStudent Evaluations of U.S. Chemical Safety Board Case Study Videos Using a ChE Process Safety Assignment
QuelleIn: Chemical Engineering Education, 54 (2020) 1, S.9-13 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cooper, Matthew E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-2479
SchlagwörterChemistry; Safety; Video Technology; Program Effectiveness; Safety Education; Teaching Methods; Student Attitudes; Laboratory Safety; Visual Stimuli; Accident Prevention
AbstractA ChE process safety assignment using case study videos produced by the U.S. Chemical Safety Board (CSB) is described. Study of student perceptions of video quality and effectiveness of 25 CSB videos identified a number of entries highly-regarded by students which would make good choices for in-class discussion/assignments. Student ratings of videos' visuals and effectiveness had a highly statistically significant positive correlation, confirming visual ethos theory from contemporary communication rhetoric literature. (As Provided).
AnmerkungenChemical Engineering Education, Chemical Engineering Division of ASEE. P.O. Box 142097, Gainesville, FL 32614. Tel: 352-392-0861; Fax: 352-392-0861; e-mail: cee@che.ufl.edu; Web site: http://journals.fcla.edu/cee/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chemical Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: