Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLyttan, Brandon; Laloo, Bikika
TitelEquitable Access to Information in Libraries: A Predicament for Transgender People
QuelleIn: Journal of Access Services, 17 (2020) 1, S.46-64 (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lyttan, Brandon)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1536-7967
DOI10.1080/15367967.2019.1671850
SchlagwörterLGBTQ People; Social Bias; Library Services; Library Role; Library Materials; Access to Information; Inclusion; Social Discrimination; Sexual Identity; Sanitary Facilities; Safety; Privacy; Library Personnel; Staff Development
AbstractDiscriminations against members of the lesbian/gay/bisexual/transgender/queer (LGBTQ) community have been reported in every sphere of life, including in libraries. This paper reviewed the literature on transgender studies particularly in relation to the role of libraries. It highlights the problems faced by transgender people in accessing information in libraries and the importance of making libraries more inclusive. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Access Services" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: