Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerreira, Johanna G.
TitelStudent Perceptions of a Place-Based Outdoor Environmental Education Initiative: A Case Study of the "Kids in Parks" Program
QuelleIn: Applied Environmental Education and Communication, 19 (2020) 1, S.19-28 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ferreira, Johanna G.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1533-015X
DOI10.1080/1533015X.2018.1489317
SchlagwörterCase Studies; Parks; Outdoor Education; Place Based Education; Feedback (Response); Foreign Countries; Program Descriptions; Student Attitudes; Animals; Student Needs; Environmental Education; Poverty; Program Evaluation; Outcomes of Education; South Africa
AbstractThis article reports on the perceptions of students who participated in a place-based endeavor, the "kids in parks" program, in the largest national park in South Africa. Feedback from students who participated in the program from 2011 to 2017 was analyzed to identify themes. A random sample of 350 messages from students over the seven-year period was then coded according to the themes to determine frequency. The students commented mostly on the wild animals and on the fulfillment of their basic needs. Though intended aims may not be met, the program does succeed in introducing the park to students. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Environmental Education and Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: