Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoser, Kelly M.; García, Paul A.; Davis-Wiley, Patricia; Hernández, Todd A.
TitelA Survey of World Language Cooperating Teachers: Implications for Teacher Development
QuelleIn: Foreign Language Annals, 52 (2019) 4, S.873-890 (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Moser, Kelly M.)
ORCID (García, Paul A.)
ORCID (Davis-Wiley, Patricia)
ORCID (Hernández, Todd A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
DOI10.1111/flan.12427
SchlagwörterCooperating Teachers; Mentors; Faculty Development; Preschool Education; Elementary Secondary Education; Teacher Shortage; Language Teachers; Second Language Learning; Second Language Instruction; National Surveys; Barriers; Educational Change; Teacher Education
AbstractIn an era of long-standing world language teacher shortages, the preservice mentoring process has become even more critical. Using data from a national survey, this study provides a profile of PreK-12 world language cooperating teachers (CTs) and shares their beliefs about and perspectives on the teacher candidates with whom they work, their interactions with postsecondary stakeholders, their reasons for serving as CTs, and the challenges that inhibit the smooth and meaningful induction of new colleagues into the profession. Implications highlight opportunities for reform in world language teacher development. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: