Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoenka, Alison C.; Anderman, Eric M.
TitelPersonalized Feedback as a Strategy for Improving Motivation and Performance among Middle School Students
QuelleIn: Middle School Journal, 50 (2019) 5, S.15-22 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Koenka, Alison C.)
ORCID (Anderman, Eric M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-0771
DOI10.1080/00940771.2019.1674768
SchlagwörterFeedback (Response); Middle School Students; Student Motivation; Performance; Student Needs; Individualized Instruction; Technology Uses in Education; Educational Technology
AbstractFeedback is a powerful means for promoting learning, but not all forms of feedback are equally effective. Guided by a large body of feedback research, we argue that personalized feedback provides a particularly important opportunity for enhancing motivation and achievement among middle school students. In this article, we review the extant literature on personalized feedback strategies and discuss four recommended feedback principles. We provide specific examples for applying them in middle school classrooms to promote student motivation and achievement. In addition, we discuss how each recommended principle aligns with the developmental needs of middle school students. We conclude with an example of how technology can facilitate the personalized feedback process. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Middle School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: