Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRogers, John
TitelFor School Leaders, a Time of Vigilance and Caring
QuelleIn: Educational Leadership, 77 (2019) 2, S.22-28 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterPrincipals; High Schools; Social Problems; Leadership Responsibility; Weapons; Violence; School Safety; Well Being; Emergency Programs; Anxiety; Stress Management; Prevention
AbstractThe author, director of UCLA's Institute for Democracy, Education, and Access, shares results of a study he led exploring how principals in U.S. high schools are responding to five specific societal challenges; he highlights what principals said about the challenge of gun violence in their schools. More school leaders reported their school being affected by the threat of gun violence than by any of the other four issues--and they see students and student learning impacted by fears about guns. Rogers shares aspects of the gun violence problem that principals must deal with, their perspectives, and various ways principals and schools are responding. (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: