Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDu, Jianxia; Xu, Jianzhong; Liu, Fangtong
TitelExpectancy Value Scale on Information Technology: A Validation Study
QuelleIn: Asia-Pacific Education Researcher, 28 (2019) 5, S.447-455 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Xu, Jianzhong)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0119-5646
DOI10.1007/s40299-019-00445-5
SchlagwörterInformation Technology; Preschool Teachers; Kindergarten; Test Validity; Measures (Individuals); Foreign Countries; Age Differences; Educational Attainment; Expectation; China
AbstractThe present study validated the Expectancy Value Scale (EVS) for teachers regarding information technology. Participants were 866 teachers from 58 kindergartens in China. Based on a randomly split sample, we used one half (n = 433) for exploratory factor analysis, and anther half (n = 433) for confirmatory factor analysis. Both EFA and CFA results revealed that Expectancy and Value were distinguishable. Furthermore, latent factor means for the EVS were invariant across age (less than 30 years vs. 30 years and more) and education level (high school vs. bachelor's or beyond). Finally, consistent with theoretical expectations, the EVS was negatively correlated with distractions while learning and applying information technology. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Education Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: