Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTobias, Evan S.
TitelAnother Perspective: Inquiry, Context, and Popular Music Education
QuelleIn: Music Educators Journal, 106 (2019) 1, S.64-66 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/0027432119857521
SchlagwörterMusic; Music Education; Inquiry; Learner Engagement; Music Teachers
AbstractThe emergence of the National Association for Music Education (NAfME) Popular Music Special Interest Group, "Journal of Popular Music Education," and Association for Popular Music Education among articles, books, presentations, stories of educators engaging students with popular music, and this special issue demonstrate that music educators are addressing popular music and thinking deeply about music learning and teaching. The author observes a shift moving from "should we address" popular music to "how do we address" popular music, then from how to address popular music from a technical perspective to how to enact practices that "account for sociocultural issues," such as equity or cultural appropriation. In the spirit of inquiry, this article reflects on context in relation to popular music, music programs, and curricular structures. (ERIC).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: