Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHammill, Donald; und weitere
TitelPsycholinguistic Correlations of Academic Achievement
Quelle(1975)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Rating; Children; Educational Assessment; Measurement Techniques; Performance; Predictive Measurement; Prognostic Tests; Psycholinguistics; Research Projects; Illinois Test of Psycholinguistic Abilities
AbstractInvestigated the relationship of the ITPA subtests to measures of academic performance (i.e., the California Achievement Test). Subjects were 137 nine-year old children. Results failed to support the hypothesis that psycholinguistic abilities, except those which contribute to the Grammatic Closure subtest, are related to academic proficiency. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: